7 Haziran 2021 Pazartesi

Soru 3: What is gamification in education? What factors should we pay attention to when we add gamification to education? Why is flow theory important in gamification in education? What would be the result without flow theory? Explain with an example.

 Soru 3: What is gamification in education? What factors should we pay attention to when we add gamification to education? Why is flow theory important in gamification in education? What would be the result without flow theory? Explain with an example.


CEVAP: Eğitimde oyunlaştırma, öğrencilerin eğitime kolayca odaklanmasını amaçlayan bir uygulamadır. Ayrıca eğlenirken öğrenmek konusunda da tam olarak işe yarar. Öğrencilerin arasına yumuşak bir rekabet sokularak eğitimi sanki bir oyunmuş ve kazanmaları gerekiyormuş gibi gösterilir. Böylece öğrenciler hem daha istekli hem de daha odaklı olurlar. Eğitimde oyunlaştırmayı uygularken öğrencilerin sahip oldukları özelliklere dikkat etmeli ve hepsine etki edebilecek şeyler seçilmelidir. Rekabetin çok sıkı olmaması da önemlidir, öğrenciler kazanmaya odaklı olacağı gibi öğrenmeye de odaklı olmalılardır. Hem ödül hem de çok ağır olmayan cezalar uygulanır böylece öğrenime daha çok teşvik edilir. Akış teorisi ise bu uygulamayı ve tabii ki öğrenmeyi daha verimli hale getiren bir teoridir. Öğrenciler hep kolay olan bir şeyi başardıklarında bir yerden sonra sıkılmaları mümkündür. Aynı şekilde hep zor olana uğraştıklarında da pes edip bırakmaları mümkündür ayrıca büyük bir motivasyon düşüklüğü yaşarlar. Akış teorisi burada devreye girer. Öğrencilere önce kolay, sonra orta ve en sonunda ise zor aktiviteler, testler sunulur. Böylece öğrenci ne kolaylıktan sıkılır ne de zordan dolayı motivasyon düşüklüğü yaşarlar. Akış teorisi olmasaydı sıkılmak, pes etmek gibi olumsuzluklar ortaya çıkardı.  Bu teori sayesinde öğrenciler daha odaklı ve istekli hale gelirler. Mesela bir öğrenci resim çizmek istiyor ve ilgisi var, eğer ona çizmesi gerekilen resim zor bir resim olarak gösterilirse öğrenci çizemeyince bu konuda yeteneği ve ilgisi olmadığını düşünüp bırakabilir. Eğer hep kolay resimler sunulursa da öğrenci bunu her seferinde kolayca başarabildiği için sıkılıp bırakabilir. Ancak burada akış teorisi devreye girerse öğrenci hem ilgisini hem de merakını devam ettirir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder